کنجد به عنوان تنقلات مبتنی بر آهن برای بهبود وضعیت آهن در زنان

همچنین به طور گسترده ای برای تهیه خمیری از دانه های کنجد ایرانی آسیاب شده به نام تاهین یا کره کنجد استفاده می شود که با کراکر، شیرینی، رول، نان، کیک و نان استفاده می شود.

این دانه ها همچنین در قنادی ها و آب نبات ها به شکل های زیرزمینی و فرآوری شده و مخلوط با عسل یا شربت شیرین در خاورمیانه، آسیای شرقی و جنوب آسیا مورد استفاده قرار می گیرند.

به همین ترتیب، خمیر کنجد سفید خام و نشاسته مواد اصلی برای تهیه توفو کنجد ویژه ای هستند که در ژاپن به نام گوما دوفو شناخته می شود.

پروتئین های کنجد به ویژه به صورت هیدرولیز شده، خواص خودآرایی را در سطح مشترک آب دوست و آبگریز بهبود می بخشد و به تثبیت امولسیون کمک می کند.

بنابراین، صنایع مختلف از این پروتئین های هیدرولیز شده در فرمولاسیون و تهیه محصولات غذایی مختلف استفاده می کنند.

تولید کنجد افغانستان و سایر محصولات به متخصصین فناور نیاز دارد تا به ترتیب آسیب های ناشی از گرما را در حین فرآیند اکستروژن و خشک کردن محصول اصلی و فرآورده های جانبی شناسایی و رفع کنند.

مشتریان این روزها نسبت به رفاه و تناسب اندام خود بسیار آگاه هستند.

بنابراین، آنها خواهان تنقلاتی هستند که بتواند خواسته های آنها را برای خوردن برآورده کند و مواد مغذی، سلامتی مناسب و حتی فواید سلامتی بیشتری نسبت به غذاهای جدید فراهم کند.

معمولا تنقلات با رژیم غذایی کودکان مرتبط هستند.

در دوره قبل، کنجد پوست کنده نمکی به طور برجسته توسط کشورهای مختلف مورد بررسی قرار می گرفت و توسط جوامع دولتی و غیردولتی برای بالا بردن نیازهای تغذیه ای کودکان مدرسه ای استفاده می شد.

به همین ترتیب، تولید تنقلات مبتنی بر آهن برای بهبود وضعیت آهن در زنان تشویق شد.

  • منابع:
    1. Nutritional and Therapeutic Potential of Sesame Seeds
  • تبلیغات:
      1. انواع مدل های استفاده از زرشک
      2. قرار دادن سطلهای زباله توسط دولت جهت هوشمندسازی
      3. نوزادی که از بدو تولدحرف می زد!
      4. تشخیص دوپینگ کشتی گیر نوجوان با مصرف ارده کنجد   !!

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.