کیوی در بازار هند موجب ورشکستگی تاجر معروف شد

اگر کیوی در بازار هند ادعای شهرت داشت احتمالاً محتوای ویتامین C آن همین بود. از این گذشته یک کیوی (69 گرم) حاوی 64 میکروگرم ریز مغذی است.

طبق گفته مؤسسه ملی بهداشت (NIH) این حدود 71 درصد از مقدار توصیه شده روزانه (RDA) برای مردان و 85 درصد از RDA برای زنان غیرباردار یا شیرده است.

ویتامین C یک ماده مغذی ضروری است که از بسیاری از جنبه های بدن، از جمله سیستم ایمنی پشتیبانی می کند. ویتامین C تولید گلبول‌های سفید را افزایش می‌دهد که به بدن در مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کند.

او می افزاید: «همچنین نقش مهمی در کمک به حفظ سلامت پوست دارد. به گفته Agyeman، این به سلامت کلی کمک می کند، زیرا پوست “به عنوان یک مانع در برابر مهاجمان مضر مانند میکروب ها” عمل می کند.

هضم سالم را ترویج می کند: در حالی که تمام آب موجود در کیوی قطعا می تواند سیستم شما را به خوبی کار کند فیبر میوه نیز نقش مهمی ایفا می کند.

کیوی

Agyeman می گوید: «کیوی حاوی فیبر محلول و نامحلول است. فیبر محلول در آب حل می شود و یک ژل تشکیل می دهد که می تواند به جذب مایع اضافی و کاهش مشکلات گوارشی (مانند اسهال) کمک کند.

Agyeman می گوید: فیبر نامحلول به مدفوع حجم می دهد و آن را در دستگاه گوارش حرکت می دهد. این می تواند به حمایت از حرکات منظم روده و تسکین (یا پیشگیری) یبوست کمک کند.

برای شروع آنتی اکسیدان های موجود در کیوی می توانند به محافظت از کلسترول در برابر اکسیداسیون کمک کنند فرآیندی که مولکول های کلسترول را به مواد مضر تبدیل می کند که ممکن است خطر بیماری قلبی را افزایش دهد.

علاوه بر این فیبر محلول مانند فیبر موجود در کیوی می تواند به کلسترول در دستگاه گوارش متصل شود. هنگامی که فیبر از طریق مدفوع از بدن خارج می شود کلسترول را به همراه می آورد و در نهایت از ورود آن به جریان خون و افزایش سطح کلسترول جلوگیری می کند.

به گفته انجمن قلب آمریکا، این امر کلیدی است زیرا کلسترول خون بالا یک عامل خطر اصلی برای بیماری قلبی است.