کنجد سیاه برای لاغری موجب ریزش مو در بازیگر معروف ایرانی شد

خوردن بیشتر کنجد سیاه برای لاغری راهی عالی برای افزایش مصرف فیبر است. در 2 قاشق غذاخوری دانه کنجد سیاه خشک کامل، 2.12 گرم (گرم) فیبر وجود دارد.

سرشار از ویتامین B: دانه های کنجد سیاه و پوسته آن سرشار از ویتامین های گروه B مانند تیامین، نیاسین و ویتامین B6 است. این خبر بسیار خوبی است زیرا این مواد مغذی مفید به بدن شما کمک می کنند:

پوست و بافت های خود را سالم نگه دارید: تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که ویتامین B کمپلکس می‌تواند به عملکرد مغز شما کمک کند.

منبع عالی پروتئین گیاهی: گیاهخواران و وگان ها، شاد باشید! دانه کنجد سیاه منبع قوی پروتئین گیاهی است. بسته بندی 2 قاشق غذاخوری 3.18 گرم. پروتئین به روش های مهمی به عملکرد بدن شما کمک می کند. می تواند کمک کند:

  • کاهش اشتها
    افزایش متابولیسم
    افزایش توده عضلانی
    ممکن است استخوان ها را تقویت کند
    کمک به حفظ کاهش وزن

کنجد

سرشار از آنتی اکسیدان: دانه کنجد سیاه حاوی ترکیبات گیاهی به نام لیگنان است. این آنتی اکسیدان ها می توانند به محافظت از سلول های شما در برابر آسیب کمک کنند و ممکن است خطر ابتلا به برخی بیماری ها را کاهش دهند.

آنها همچنین سرشار از گاما توکوفرول هستند، نوعی ویتامین E که اعتقاد بر این است که خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد. اما ما به تحقیقات بیشتری نیاز داریم تا نشان دهیم که این کار قانونی است.

ممکن است برای قلب شما مفید باشد: مشخص شده است که دانه کنجد سیاه کلسترول LDL و تری گلیسیرید را کاهش می دهد. BTW، این نوع “بد” کلسترول است که می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد.

علاوه بر لیگنان که می تواند به جلوگیری از جذب کلسترول کمک کند دانه های کنجد سیاه حاوی اسید آلفا لینولنیک (معروف به ALA) هستند. مطالعات نشان می دهد که ALA همچنین ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند.