کاربرد فوم لوله پنج لایه در ساخت عینک های لاکچری

فوم در درجه اول برای عایق کاری، آب بندی و پر کردن در نظر گرفته شده اند. فوم لوله پنج لایه نمی توانند عملکرد باربری را انجام دهند و برای تثبیت مناسب نیستند.

در کشورهای مختلف شیوه های ساخت و ساز متفاوت است، اما بستن مکانیکی تقریبا همیشه به شدت توصیه می شود به خصوص هنگام نصب پنجره.

یک بار دیگر استثنا چسب فوم است که می تواند برای ثابت کردن نیز استفاده شود. در ساخت چسب های فوم توجه زیادی به خواص چسبندگی خوب آنها شده است.

اگرچه فوم های معمولی نیز خاصیت چسبندگی خوبی دارند اما نباید از فوم به عنوان چسب استفاده کرد. الزامات خاصی برای چسبندگی وجود دارد و استفاده از فوم به جای چسب در مکان های بحرانی ممکن است کارساز نباشد.

فوم پلی اورتان برای پخت به رطوبت هوا نیاز دارد و سطح مرطوب شده قبلی ساختار بهتری را برای فوم تضمین می کند.

فوم

مرطوب کردن در تابستان و برای سطوح متخلخل و خشک توصیه می شود. در مورد فوم های زمستانی رطوبت هوا ممکن است کمتر باشد که قبلاً در ترکیب فوم های استفاده شده در دمای منفی در نظر گرفته شده است. با این حال باید اطمینان حاصل شود که بسترها عاری از یخ و یخ زدگی هستند.

محل اتصال یا سطحی که قرار است محصول روی آن نصب شود باید مرطوب شود و نه خود فوم. آب به ساختار فوم آسیب می رساند.

بهترین کار این است که از یک سمپاش در جایی استفاده کنید که مایع در یک غبار ملایم خارج شود. قطرات آب نباید روی سطح مفصل باقی بماند.

در صورت لزوم قبل از استفاده از فوم، قطرات باید خشک شوند. اگر فوم به صورت دو لایه اجرا شود، لازم است لایه اول فوم نیز مرطوب شود.

با توجه به موارد فوق، فوم های پلی اورتان را نمی توان در یک اتاق بسته یا دهانه اعمال کرد زیرا رطوبت کافی برای سخت شدن فوم لازم نیست.