لامپ کم مصرف مهتابی که جوش های صورتتان را از بین می برد

در حقیقت لامپ کم مصرف مهتابی تراشه‌های ال‌ای‌دی بسیار کوچک و ریز را در رزین اپوکسی شفاف محصور می‌کنند، بنابراین بسیار کوچک و سبک هستند که می‌تواند در تولید و کاربرد باعث صرفه‌جویی در مصرف مواد و فضا شود.

ولتاژ کار چراغ های LED معمولاً فقط 2~3.6V است و جریان کاری فقط 0.02~0.03A است، به این معنا که: بیش از 0.1 وات برق مصرف نمی کند و مصرف برق بیش از 90٪ کمتر است.

نسبت به لامپ های رشته ای با بازده نوری یکسان که نسبت به لامپ های کم مصرف صرفه جویی بیشتری در مصرف انرژی دارد. بنابراین، تنها LED را می توان منبع نور واقعی صرفه جویی در انرژی نامید!

تراشه LED به طور کامل در رزین اپوکسی محصور شده است. شکستن ذرات کوچک رزین اپوکسی بسیار دشوار است و هیچ قسمت شلی در کل بدنه لامپ وجود ندارد؛ تراشه داخل آن بسیار سخت شکسته می‌شود و اثر حرارتی کمی وجود دارد که ممکن است تبخیر و ذوب شود.

لامپ

این ویژگی ها آسیب دیدن ال ای دی ها را بسیار سخت می کند. در مقایسه با لامپ های معمولی و لامپ های فلورسنت، LED ها را می توان جامد، بی نهایت قوی تر و بی نهایت بادوام تر توصیف کرد.

تحت جریان و ولتاژ مناسب، عمر مفید لامپ های LED می تواند به 100000 ساعت برسد، یعنی عمر محصول نظری می تواند به بیش از 10 سال برسد که نسبت به سایر انواع لامپ ها عمر مفید بیشتری دارد.

لامپ های LED از منبع تغذیه DC ولتاژ پایین استفاده می کنند (که می تواند برق AC را به برق DC تبدیل کند) و ولتاژ منبع تغذیه بین 6 تا 24 ولت است که در محصولات مختلف متفاوت است.

به طور خلاصه، از منبع تغذیه DC استفاده می کند که ایمن تر از منبع تغذیه با ولتاژ بالا است و مخصوصاً برای خانه ها و مکان های عمومی مناسب است.

به دلیل اندازه کوچک، هر واحد تراشه LED 3 ~ 5 میلی متر مربع یا گرد است، بنابراین برای تهیه دستگاه هایی با فرآیندهای مدل سازی پیچیده مناسب تر است.

به عنوان مثال، برای ساخت لوله های نوری نرم و قابل خم شدن، نوارهای نور و چراغ های خاص، در حال حاضر فقط LED ها مناسب هستند.

در گذشته رنگ لامپ های موجود در بازار بسیار تک بوده و برای رسیدن به هدف رنگ یکی رنگ آمیزی یا پوشاندن سطح لامپ با تراشه های رنگی و دیگری پرکردن لامپ با گاز بی اثر است.