تنها حدود 9 درصد از بطری پلاستیکی موجود درطبیعت بازیافت میشوند

جویس مسویا، معاون مدیر اجرایی UNEP گفت: مشارکت جوانان در تلاش برای مقابله با آلودگی بطری پلاستیکی آب معدنی بسیار مهم است.

«Tide Turners» به توانمندسازی جوانان برای درک و رسیدگی به مشکل کمک می کند و در عین حال آنها را تشویق می کند تا در جوامع خود رهبر شوند.

بشریت سالانه 300 میلیون تن زباله بطری پلاستیکی کوچک تولید می کند که حدود 8 میلیون تن آن به اقیانوس ها ختم می شود. در 50 سال گذشته، تولید پلاستیک بیش از 22 برابر افزایش یافته است.

در سطح جهانی، تاید ترنرز به بیش از 360000 جوان در 28 کشور جهان رسیده است، از جمله 105000 جوان در هند. گایاتری راگوا، هماهنگ‌کننده کمپین UNEP در هند، می‌گوید.

ما از درخواست‌های افراد، مدارس، باشگاه‌ها و کمپین‌های آلودگی بطری پلاستیکی استوانه برای پیوستن به چالش Tide Turners غرق شده‌ایم.

Tide Turners یکی از چندین طرح UNEP است که برای مشارکت دادن جوانان در رسیدگی به مشکلات زیست محیطی جهان طراحی شده است.

ابتکارات دیگر شامل مجمع جهانی محیط زیست جوانان، گزارش Geo-6 برای جوانان، رویداد اقلیمی Youth 4 قبل از COP26 و دهه سازمان ملل در احیای اکوسیستم است.

با این حال، در سال 2015، تنها حدود 9 درصد از بطری پلاستیکی بزرگ بازیافت شدند. Tide Turners به ​​مهار این جزر و مد در حال رشد کمک می کند.

آکشار در حال گسترش وظایف خود است و اخیراً توافق نامه ای را با دولت آسام برای اجرای “مدل آموزشی آکشار” در پنج مدرسه دولتی امضا کرده اند.

این به عنوان یک پایلوت برای اجرای سراسری ایالت عمل خواهد کرد

  • منابع:
    1. Can a plastic bottle be a ticket to an education? In India, yes.
  • تبلیغات:
    1. یا تا بحال لباس هایی که با چوب ساخته شده را دیده اید؟
    2. عناب میوه ای که هرگز آفت نمی زند
    3. اکتشاف یک نمونه بسیار عجیب از پالت با ویژگیهای عجیب!!
    4. ترکیبات مفید و مضر موجود در زعفران