با لنت ترمز تویوتا پریوس هرگز تصادف نمی کنید

امروزه، فشار ملایم روی پدال ترمز می تواند خودروی شما را تا توقف کامل کند کند، همه اینها به لطف پیچیدگی های سیستم ترمز و لنت شما است. با لنت ترمز تویوتا پریوس می توانید رانندگی ایمنی داشته باشید.

مانند سایر قسمت‌های ماشین شما که هر روز به سر کار می‌روند، ترمزهای شما در طول زمان مستعد فرسودگی هستند، مخصوصاً لنت‌های ترمز.

درباره لنت‌های ترمز خودروی خود بیشتر بیاموزید تا بتوانید با مراقبت و نگهداری از آن‌ها هماهنگ باشید، به‌علاوه قبل از اینکه ترمزهای شما تصمیم به «مکث کردن» بگیرند، مشکلات ترمز را برطرف کنید.

آیا لنت های ترمز امروزی کار می کنند؟ به عبارت ساده تر، لنت ترمز تویوتا بریوس با روتورهای شما تماس می گیرد و باعث می شود اصطکاک کند شده و خودروی شما متوقف شود.

لنت

لنت ترمز بخشی از یک سیستم بسیار به هم پیوسته است، سیستمی که برای عملکرد ایمن و موفقیت آمیز به هر یک از قطعات خود متکی است. در اینجا نحوه ایفای نقش لنت های ترمز شما آمده است:

هنگامی که روی پدال ترمز را فشار می دهید، سیلندری را فعال می کنید که مایع ترمز را از طریق شیلنگ ها به سمت کالیپرها می فرستد. کالیپرها لنت ترمز شما را درگیر می کنند.

لنت های ترمز شما به روتور فشار وارد می کند که مستقیماً به هر چرخ متصل است. این فشار باعث ایجاد اصطکاک لازم برای کاهش یا توقف وسیله نقلیه شما می شود. وقتی روتور کند می‌شود، چرخ‌های شما هم همینطور.

پای خود را از روی پدال ترمز بردارید و کل فرآیند برعکس می شود: لنت ترمز آزاد می شود، مایع به سمت بالا شیلنگ ها حرکت می کند و چرخ های شما دوباره در حرکت هستند!

سایش دیسک ترمز توسط این لنت ها افزایش می یابد.اگر لنت ترمز به دقت وارد نشود و لنت ترمز به طور مکرر گرم شود، مواد افزودنی مانند رزین ها می توانند فرار کنند. هنگام واکنش با گرمای موجود، یک لایه صاف روی سطح پدها تشکیل می شود.