با استفاده از خرمای کبکاب درجه یک بهبهان پوست خود را برنزه کنید

خرما به میوه درخت خرما معروف است که در بسیاری از نقاط جهان می روید. خرمای کبکاب درجه یک بهبهان که هزاران سال است غذای اصلی خاورمیانه بوده است در سال های اخیر بسیار محبوب شده و مصرف مکرر آن آغاز شده است.

بسته به نوع تاریخ، اندازه و رنگ ممکن است متفاوت باشد. خرما که حاوی مقدار زیادی فیبر است طعم شیرینی دارد. همچنین نقش مهمی در مبارزه با کم خونی ایفا می کند، زیرا سرشار از آهن است.

خرما به خصوص به صورت خشک مصرف می شود. به لطف ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن، برای قلب و ریه ها مفید است. ارزش غذایی یک خرمای خشک با اندازه متوسط ​​را می توان به شرح زیر توضیح داد:

  • کالری: 20
    چربی کل: 0.03 گرم (گرم)
    کل کربوهیدرات: 5.33 گرم
    فیبر غذایی: 0.6 گرم
    شکر: 4.5 گرم
    پروتئین: 0.17 گرم
    ویتامین B-6: 0.012 میلی گرم (میلی گرم)
    آهن: 0.07 میلی گرم
    منیزیم: 3 میلی گرم
    پتاسیم: 47 میلی گرم

خرما

خرما چگونه مصرف می شود؟ خرما را می توان به صورت تازه یا خشک مصرف کرد. افرادی که تمایل به مصرف خرما دارند می توانند آن را به غذاهای شیرین یا شور خود اضافه کنند.

الگوهای مصرف خرما را می توان به صورت زیر فهرست کرد:

خرما میان وعده: مردم می توانند خرما را به عنوان میان وعده با بادام، گردو یا پسته مصرف کنند.

سالاد: خرمای خرد شده، ورقه شده یا بدون هسته می تواند به سالاد طعم بدهد.

نوشیدنی: مخلوط کردن خرما با موز در یک نوشیدنی، شیرینی طبیعی و ارزش غذایی اضافی را به همراه خواهد داشت.

توپ های انرژی زا: خرما را می توان با آجیل، جو، پرک نارگیل یا مواد مختلف دیگر مخلوط کرد و به عنوان توپ های انرژی پز نپخته مصرف کرد.

خرمای تازه را می‌توان در ظرف دربسته برای ماه‌ها در یخچال یا حتی بیشتر در فریزر نگهداری کرد. خرمای خشک می تواند حدود 1 سال در ظرف دربسته و در صورت یخ زدن سال ها باقی بماند.

فواید خرما برای سلامتی چیست؟ خرما فواید زیادی برای سلامتی دارد. حاوی کلسیم، آهن، فسفر، پتاسیم، منیزیم و روی است. بر خلاف شکر، از آنجایی که کالری خالی ایجاد نمی کند، تضمین می کند که قند به روش سالم تری وارد بدن می شود.