بادام زمینی خام بدون پوست غذای اصلی ماهی های تزئینی زیبا

سهم تغذیه ای بادام زمینی خام بدون پوست در مقایسه با سایر آجیل ها نشان می دهد که بادام زمینی در مقایسه با سایر آجیل ها بسیار مقوی تر می باشد.

بادام زمینی منبع عالی روی است. صد گرم بادام زمینی بو داده 3.31 میلی گرم روی فراهم می کند. بادام زمینی حاوی 2.26 میلی گرم آهن است.

آهن یک یون فلزی ضروری است که به عنوان عامل کیلیت عمل می کند و با هم کیله می شود و هموگلوبین را تشکیل می دهد. این بخشی جدایی ناپذیر از بسیاری از آنزیم هایی است که در واکنش های بیوشیمیایی مانند پراکسیداز، کاتالاز و فروکلاتاز شرکت می کنند.

بادام زمینی دارای مقادیر کافی کربوهیدرات به میزان 15 درصد از مقدار RDA است. کربوهیدرات ها نقش مهمی در تکمیل مواد مغذی ارزشمند برای بدن انسان دارند.

پروتئین های موجود در بادام زمینی این دانش عمومی است که تمام گوشت، مرغ، بوقلمون، ماهی و غذاهای لبنی سرشار از پروتئین هستند.

بادام

غذاهایی که از منابع حیوانی تهیه می شوند تمام پروتئین مورد نیاز بدن انسان را تامین می کنند، به این معنی که حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری هستند.

به غیر از گوشت، حبوباتی مانند لوبیا، نخود و بادام زمینی حاوی مقادیر قابل توجهی پروتئین هستند، بیش از هر آجیل دیگر.

همه اسیدهای آمینه باید به طور مساوی در بدن وجود داشته باشند تا رشد طبیعی و فعال را تکمیل کنند. از میان 20 اسید آمینه، 11 اسید آمینه غیر ضروری هستند و به طور مداوم در بدن از طریق واکنش های مختلف که متابولیسم کربوهیدرات و لیپید را به هم مرتبط می کنند سنتز می شوند.

9 اسید آمینه دیگر اسیدهای آمینه ضروری هستند که از قضا، بدن نمی تواند آن را به خودی خود سنتز کند و از این رو باید از طریق رژیم غذایی تامین شود.

تاكنون مشخص شده است كه آن دسته از پروتئين هايي كه حاوي تمامي آمينواسيدهاي ضروري به نسبت لازم هستند پروتئين هاي كامل هستند مانند كازئين (پروتئين شير) و آل.