از کاشی سرامیک فتوحی در قصر پادشاهان قاجار استفاده می شد

اگر قبلاً پروژه کاشی کاری را انجام نداده اید، ممکن است از انواع مختلف کاشی سرامیک فتوحی موجود شگفت زده شوید.

کاشی‌های سرامیکی و چینی بیشترین استفاده را دارند اما کاشی‌های شیشه‌ای، کاشی‌های سیمانی، کاشی‌های فلزی و کاشی‌های سنگی نیز وجود دارند.

برای پیچیده‌تر کردن آن هر نوع کاشی سرامیک برای هر شغلی کار نمی‌کند و البته باید بودجه‌ای را در نظر بگیرید. سخت است که کمی احساس ناراحتی نکنید به همین دلیل ما کار سختی را برای شما انجام دادیم.

کاشی سرامیک یکی از رایج ترین انواع کاشی است که در خانه یافت می شود زیرا برای بسیاری از کاربردها مناسب است.

تونی کاستلانو، تاجر ارشد The Home Depot می‌گوید: «افزایش دوام، کاشی‌های سرامیکی را برای هر اتاقی در خانه، مانند آشپزخانه، حمام، یا حتی ورودی‌ها عالی می‌کند».

نصب، تمیز کردن آن آسان است و در صدها سبک موجود است که می تواند با هر طرحی مطابقت داشته باشد. اگر به دنبال بازسازی با بودجه هستید، سرامیک قیمت بسیار خوبی را ارائه می دهد.

کاشی

سرامیک ها نسبت به کاشی ها در برابر فشار، سرما و گرما و رطوبت بسیار مقاوم هستند و به همین دلیل برای کف استفاده می شوند.

اما نوع خاصی از کاشی سرامیک به نام چینی را می توان در فضای باز نیز استفاده کرد. جذب آب سرامیک بسیار کم و چینی در حدود صفر است. به همین دلیل استفاده از آنها بر روی دیوار و ارتفاع کار بسیار دشوار است.

کاشی سرامیک ها در اشکال مختلف موجود هستند که رایج‌ترین آنها مربع و مستطیل است، اگرچه هندسه‌های پیچیده‌تر دیگری نیز ممکن است (شش ضلعی، هشت‌ضلعی، مثلثی، ذوزنقه‌ای و غیره).

همچنین می توان آنها را با استفاده از تکنیک های واترجت برای به دست آوردن اشکال و طرح های سفارشی برش داد.

کاشی سرامیک ها در طیف وسیعی از اندازه‌ها، از موزاییک‌های کوچک گرفته تا صفحات مدولار یا صفحات مدولار با طول ضلع‌های 60 سانتی‌متر، 80 سانتی‌متر، 100 سانتی‌متر، 120 سانتی‌متر یا بیشتر و سطحی تا 5 متر مربع یا بیشتر هستند.

این اسلب ها را می توان متعاقباً به چندتایی کوچکتر برش داد. ضخامت ها بسته به کاربرد مورد نظر از 3 تا 20 میلی متر یا بیشتر متغیر است.